Dekoder for lyssignaler med analog-funksjon? |
Post Reply |
Author | |
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 mai 2016 at 23:36 |
Hei,
jeg ønsker å kunne styre sporvekslere og lyssignaler både digitalt, og med analoge brytere. For sporvekslere har dette latt seg løse svært enkelt med å bruke Hare DCC Stationary Decoder. Denne dekoderen har egne utganger som kobles til trykk-knapper. Jeg lurer på om noen kjenner til lignende dekodere / løsninger som lar seg bruke på lyssignaler? Mvh Ben Edited by ben - 01 mai 2016 at 23:36 |
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bruker DCC Concepts sine FX dekoder for Tortoise type motor (fines også for solenoidemotor). Jeg bruker ESU ECOS-II i DCC og kan styre dem både md bryter og via kontrollstatsjonen. Du får også en ny komponent nå som forenkler kabling hvis du vil ha eget panel med brytere og lys. de har vært veldig enkle å programmere. Jeg har kjøpt rett fra leverandør i Australia og det har gått veldig raskt å få dem. Kan også kjøpes i England. Jeg bruker on-on bryter for å gå pulsen til dekoderen. Du får også kjøpt brytere med settene.
DCC Concepts FX dekodere |
|
Terje
|
|
ulfr
Nykommer Joined: 10 mars 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan trygt anbefale DCC Concepts - fungerer veldig bra å bestille direkte fra Australia. Har nå kuttet helt ut Tortoise og bruker kun deres Cobalt IP Digital motorer, disse har inngang for en eller to trykk-knapper (push to make) og utgang for LEDs. I tillegg styring av frog og en ekstra switch. Dersom du vil ha LED-signalene styrt av sporskifteren vil jeg tro det er greit å bruke LED utgangen på sporskifteren.
Lykke til! |
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bruker en blanding av Cobalt (DCC Concepts) og Tortoise. Opplever Cobalt som litt kraftigere og litt mer støy. støyen kommer trolig av at jeg ikke har hatt noe særlig dempemateriale på Cobalt motorene. Jeg skifter gradvis over til Cobalt nå for jeg får sikrere drift på Tillig penser med disse. Har fått greie svar når jeg har kontaktet dem via epost
|
|
Terje
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |