DCC fra ulike leverandører |
Post Reply |
Author | |
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 januar 2010 at 23:13 |
I klubbsammenhneg (HMjK) så har vi DCC (Digitrax) som figitaklstyring per i dag. Eter som behovene og ønskene øker og også erfaring og anleggsstørrelse øker er vi inne på tanken å bruke en "boks" ala IB II eller en annen kontrollboks med grafisk sillverk på en skjerm for å styre et skifteområden, samtidig som den vill fungere som Booster. Dette er noe jeg ikke finner hos Digitrax, men hos fler andre. Er det noen som her gode eller, ikke minst dårlige, erfaringer med komponenter fra ulike produsenter?
|
|
olavm
Viderekommen Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Siden dere allerede benytter Digitrax så tar jeg utgangspunkt i det systemet.
Utstyr fra andre leverandører kan benyttes uten problemer - du kopler utstyret sammen via LocoNet. (dersom nytt utstyr skal styres via LocoNet).
For å komme nærmere det dere ønsker foreslår jeg at dere utvider med LocoBuffer, som gir en USB-tilkoplingsmulighet. Og da åpner mulighetene seg for mye rart og kjekt!
Kople til en PC, installer jmri programvare - DecoderPro for programmering av dekodere og ikke minst PanelPro for nettopp det du var ute etter.
Se http://www.jmri.net/ for disse programmene - de er frivare.
Jeg tukler litt i disse baner selv, og er foreløpig meget fornøyd med mulighetene som denne utvidelsen av Digitrax-anlegget gir!
mvh Olav
|
|
OlavM
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Full støtte til Olav.
Skal dere ha grafisk stillverk er jo PC tingen. Selv benytter jeg TrainController fra Railroad & Co.
Edited by jhh61no - 09 januar 2010 at 00:41 |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Nils Gullhav
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Hvis dere lurer på å integrere en pc i annlegget. Da anbefaler jeg ett besøk hos AskerMjklubb til helgen for å se på dette med hvordan ett annlegg fungerer med pc styring. De har denne helgen åpent for publikum. Hilsen Nils |
|
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei dette er jeg veldig interessert i, vil gjerne se. Når er det åpent?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |