MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Dansk D-maskine fra Hobbytrade
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dansk D-maskine fra Hobbytrade

Post Reply Post Reply
Author
Occam_dk View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Occam_dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dansk D-maskine fra Hobbytrade
    Posted: 18 januar 2008 at 23:36
Kære alle

Så kan den formodentligt første anmeldelse af Hobbytrades nye danske D-maskine læses på MJ-blog.dk:

http://www.mj-blog.dk/2008/01/d-maskine-fra-hobbytrade/

Kommentarer er yderst velkomne. :-)

Edited by Occam_dk - 18 januar 2008 at 23:36
Med venlig hilsen
- Occam

Besøg MJ-blog.dk - Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog
Back to Top
Occam_dk View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Occam_dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2008 at 17:58
Hvis man kunne tænke sig at læse mere om processen med at lave et damplokomotiv i model, var jeg så heldig at få mulighed til at interviewe en af Hobbytrades medarbejdere her:
http://www.mj-blog.dk/2008/01/interview-med-kasper-bang-jensen-fra-hobbytrade/
Med venlig hilsen
- Occam

Besøg MJ-blog.dk - Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2008 at 22:24
Fint at du er fornøyd med loket ditt, Occam!

Kan ikke si det samme!
Jeg kjøpe også en slik maskin fra den siste serien. Damplyden er bortimot det dårligste jeg har hørt! Muligens at høyttaleren er for liten?
Dette er vel ikke en kompoundmaskin og skal vel derfor ha 4 dampslag pr. hjulomdreiing. - Min maskin hadde knapt 2 men det går nok å justere?
Ellers synes jeg at man kunne ha spandert "golden" lysdioder i stedet for de blåaktige som er brukt. Det går også an å rette på.

Trekkraft uten "gummihjul" var temmelig begrenset.

Ellers var esken meget fin! Trodde et øyeblikk at det skulle ligge et messinglok oppi - men det var nok bare plast :-)

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2008 at 13:33
Hmm... Jeg har samme erfaring som Occam. Loket mitt går utrolig pent, og jeg synes lyden er aldeles utmerket (men nå har jeg ikke så mye å sammenlikne med som deg sikkert), og loket mitt trekker fint 6-8 godsvogner (som er maks lengde på Grimstadbanen) opp en stigning på 3 pst.

Når det gjelder lysdiodene er jeg enig. Det ser litt pussig ut med blått lys på et damplok...
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.