MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - dagens tur med BM 70
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

dagens tur med BM 70

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:21

Neste stoppe sted var Sandefjord(byen med et fotball lag som heldigvis snart rykker ned til der hvor de hører hjemmeWink)

Videre ut fra Sandefjord.....på vei til Lauve ....

......som i dag kun blir brukt til skifting samt midlertidig parkering av vogner og annet materiell.....ganske lange skiftespor her....for noen år siden filmet jeg kryssning med 2 stk. Tågåkeriet Nohab med 20 grusvogner og 1 stk Rc2 bakerst som krysset med BM 70 i 2 spann....

...videre fra Lauve passerer vi under 4 bruer som alle er typisk Norske.....på vei ut til Kaupang...

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:03

ferden fortsatte ut av Tønsberg.....

.....og inn til Sem,som i dag kun brukes som skiftespor....

.....neste stoppested var Stokke.....var litt sen på avtrekkeren her,så jeg fikk ikke med Stasjonsbyggningen som er ganske fin.....godshuset derimot fikk jeg med...(under)

"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:33

De neste bildene er fra inn og utfarten til Tønsberg....

...mellom Jarlsberg og Tønsberg....

...på vei inn til Tønsberg Stasjon.....

.....inne på Stasjonen...under kan dere se dreiskiva,eller restene av den på Tønsberg Stasjon.....selv om den ser sliten og rusten ut,virket det som den var intakt......

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:29
aha, ja kan skjønne det hadde vært populært. Jeg skulle gjerne sust over Hardangervidda beste plass i en rød dame :)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:21
Han vil være anonym for å slippe mas fra andre om å sitte på,ikke for noe annet....Wink

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:18
Wow! det er vel ikke helt lov siden du ikke vil si hvem du satt på med

Jeg har vært så heldig å sitte på med en Di3 helt fra alvdal til røros, men det er lenge siden, selvfølgelig. Jeg har og litt turer i Bm92 på CV"en, fikk til og med kontroll over fløyta!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:12

Etter som jeg ser igjennom bildene,skulle jeg ønske at jeg tok mange flere......men man måtte jo kjøre litt tog og prate også.....Lokføreren jeg var med ønsker å forbli anonym....

....et eller annet sted mellom Drammen og Holmestrand....

.....på vei inn til Holmestrand Stasjon......

.....etter Holmestrand,hadde vi kryssning med et annet BM 70 sett...

......fortsettelse følger...

Edited by morten.h - 14 juli 2007 at 00:41

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 19:42
I dag har jeg vært ute å kjørt tog for første gang og det var morro...når jeg sier første gang,så mener jeg å sitte foran å klå på knapper å spaker..Wink

Egentlig var det meningen at jeg skulle kjøre El 18 i dag,men så ble det ikke.......jeg ble ikke nevneverdig skuffet da det ble BM 70 i steden..

...på plass i passasjer setet i Bm 70...

....det første vi tester er hvor fort denne kjærra kan gå....Wink....gassen i bånn på de lange slettene....

Dette blir en bilde tur nedover Vestfoldbanen.....følg med utover kvelden,legger ut flere bilder etter som jeg får tittet igjennom og redigert...

Edited by morten.h - 14 juli 2007 at 00:43

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.