Bygging av bord |
Post Reply |
Author | |
Viper
Nykommer Joined: 01 oktober 2007 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 oktober 2007 at 22:25 |
Hei!
Har lett en del etter gode nettsider med oppskrifter på bygging av bord.
Er det noen som har noen gode forslag der tas de imot med takk
Jeg er i ferd med å sette opp et anlegg nå og det skal stå i et rom som gjør at det må ikke se så ekstremt bra ut samtidig som det jo ikke skal se ut som noe en bever har bygd. I tillegg skal det jo være litt solid.
|
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg har festet mine moduler på veggen. Fønker brillefint! Jeg har faktisk tatt utgangspunkt i z-moduler og de er festet med M6 vingemuttere og skruer. Veldig stødig.
både Fremo og Västerås-standarden og Fniss (svenks nskala-fremo??) har gode beskrivelser for hvordan en kan lage bordbein/modulbein. Hvis ingen kommer før meg så kan jeg poste noen lenker i morgen, tirsdag. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se litt på mine hjemmesider. Kanskje du kan få noen tips der? Jeg har brukt et såkalt L-girder underlag med sportrasé av tykk finer.
Edited by Mr Bridger - 02 oktober 2007 at 01:07 |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva med et Z-anlegg i et salongbord?
Du kan jo kikke på Heine Pedersens hjemmeside. Se på byggebildene i det høyre sidefeltet. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
på svensktmjforum har de flere gode beskrivelser af hvordan bygge bord/modulbein
fremo norge har også noen tips |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dersom du tenker på en tradisjonell plate med litt rammeverk under, kan du få noen ideer ved å se på ModelRailroaders Black River Junction serie, som ble presentert i januar-mars nummerene i 2007.
En oppsummering av prosjektet med bilder av et slikt bord, finner du her. |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Og det finnes en god bok, med tegninger og bilder, som fåes hos
Søk under Modelljernbane. Her har jeg kjøpt flere bøker/hefter og lært mye. De har rask, god service
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Viper
Nykommer Joined: 01 oktober 2007 Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for alle svar så langt, har fått en del gode ideer her.
Jeg glemte å si at det skal være HO skala i første post.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |