Byggeblogg Ree mj |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ikke glem å legge penger på parkometeret! Edited by kjelleren - 26 september 2009 at 00:32 |
||
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
||
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Digital drift i kjelleren. Ja endelig tok jeg steget over i den digitale verden. Kjøpte en Digitrax DCS 50 for ca: 3 år siden. Klemte til å handlet en Di 3 m/lyddekoder på hobbymessa forrige helg. Her fra den uoffisielle prøvekjøringa i kjelleren. Stor fare for at det blir mye kjøring og lite bygging fremover. Kjøpte noen ekstra dekodere, så jeg bretter opp ermene å går løs på diverse gamle lok jeg har liggende.
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Etter en lengre pause i vinter har jeg nå tint opp kjelleren og skal prøve å få gjort litt i tiden fremover. Prøver å få snø på fjellet, noe som viser seg å ikke være så lett.
Har satt kommunen i gang å skifte gamle avløpsrør som krysser linja.
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jammen en som setter utfor i nysnøen.Da er endelig snøen begynt å legge seg på fjelltoppen. Ser ut som jeg må legge flere lag snø øverst, og så la det gradvis minke lengre nede.
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mc folket koste seg i klubbhuset i påsken.
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har fått inspirasjon av den flotte bjørkeveden som Roar Børte og Reiner har laga.
Og siden det var mye bjørketre i kjelleren satte jeg preiserane mine i gang å sage ved.
Nå er jo problemet at alt dette skal kløyves, og med disse late preiserane såg eg ingen annen utvei enn å anskaffe en vedkløyver.
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da er monteringa av vedkløyveren påbegynt, og noe skal lakkeres før montering. Noen som har råd og tips om hva som egner seg til hydraulikk slanger på denne? |
||
Mvh Øyvind
||
kjethau
FREMO-forummedlem Joined: 06 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hmmm, skeptisk, "mye bjørkeved I kjelleren."
|
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh Øyvind
||
kjethau
FREMO-forummedlem Joined: 06 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
He he, Håper du ikke tok kommentaren min ille opp.
Må si jeg er imponert over anlegget ditt. Det ser veldig bra ut. Likte også veldig godt bjørkeveden din. Den ser skikkelig naturtro ut
|
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
[QUOTE=kjethau]He he, Håper du ikke tok kommentaren min ille opp.
Må si jeg er imponert over anlegget ditt. Det ser veldig bra ut. Likte også veldig godt bjørkeveden din. Den ser skikkelig naturtro ut Alltid hyggelig med kommentarer.
Klart veden ser naturtro ut, er jo helt ekte bjørk !
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da er kløyveren på plass. Gutta jobber så flisene fyker.
|
||
Mvh Øyvind
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Meget bra! :)
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sinnsykt bra.... Ikke helt HMS... Mangler vernebriller!!!
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Amatøren
Viderekommen Joined: 11 mars 2010 Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Eller hjelm med hørselvern (øreklokker) og visir.....
|
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tok saken opp med HMS ansvarlig, og det gikk ikke lang tid før
hørselvern med tilhørende visir var på plass.
|
||
Mvh Øyvind
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Råbra!! Kult at HMS tar ansvar!!
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Veldig bra Øyvind!
|
||
Amatøren
Viderekommen Joined: 11 mars 2010 Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Helt utrolig!
Følger med på bildene fra de forskjellige prosjektene. Edited by Amatøren - 13 mai 2010 at 08:31 |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
HMS-ansvarlig tok saken så alvorlig at han stakk av med traktoren også. Ingen traktor, ingen hydraulikk, ingen vedkløyving, ingen skader! Seriøst, en flott liten scene! |
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for hyggelige kommentarer.
Gråtassen kommer tilbake, måtte bare fylle drivstoff.
|
||
Mvh Øyvind
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du får be bonden ta med seg en henger fyllt med tønner til å ha drivstoff i, så slipper han å kjøre frem og tilbake hele tiden
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
da blir det problem med branntilsynet.
|
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Etter mye uvettig kjøring på fylkesvegen har politiet fått vegvesenet til å sette opp fotoboks på strekningen. Og hvis noen lurer, ja det skal monteres blitz inni.
|
||
Mvh Øyvind
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da får han ligge en presenning over det når han kjører men få han til å sitte ut noen dunker med bensin uansett du |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
Etter stort press fra de minste snekret jeg en lekehytte i høst. |
||
Mvh Øyvind
||
Øyvind Ø.
Post Options
Thanks(0)
|
|
BM 73 på vei ut fra stasjonen og over Myra bro.
|
||
Mvh Øyvind
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |