Byggeblogg Mesta brøytebil |
Post Reply ![]() |
Page <123 |
Author | |
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for alle tilbake meldingene. Det gjør at man vil legge ut de neste skrittene i projektet.
Ellers så gjelder det å forberede utstyret for vinteren. Fort går det ikke å sitte å file å lodde sammen diverse deler men moro er det. Man kobler jo bort absolutt alt annet. Idag har dag og nattskiftet lagd underkjøringsbariærer på hver side, lagd verktøy/kjettingkasse, lysbøylen har fått lyskastere og dumperkassa har fått noen plastdetaljer. Nå nærmer det seg lakkering!!! ![]() ![]() |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Dette blir spennende å følge med på, lett å se at det er en dyktig modellbygger som holder på.
Men den trenger vel ikke være klar til Kristiansandstreffet akkurat denne
![]() Vel kan det komme mye snø på sørlandet, men vanligvis ikke i begynnelsen av september.
Og helt enig med dr.Hansen. Edited by jevistad - 11 juni 2008 at 21:08 |
|
![]() |
|
olavm ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Hehe
Det er en sammenheng mellom passasjerbelegg på et tog og passasjerenes muligheter til å komme seg frem til ønsket tog i rett tid. Denne sammenhengen gjelder også på et mj-anlegg, uavhengig av skala. Trur eg...
![]() Så er det vinter på anlegget uten at det skjer noe brøyting av veier, vel så går det kanskje tog, men med få passasjerer. Dette kan på lang sikt få alvorlige følger. Kanskje du må legge ned passasjerdriften på din modelljernbane, eller ennå værre:
Les "Glemte spor", bli inspirert, og riv opp skinnegangen. Her skal det IKKE gå et tog...
|
|
OlavM
|
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Er dette en sånn kombibil? Fordi jernbanehjula kommer vel snart på?
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Kveldskiftet monterte nytt eksosrør bak hytta og freste ut nytt sidevindu på høyre side av hytta.
Litt orginalt Herpa brøyteutstyr sattes frem for syns skyld og passet overraskende meget bra! Nattbilde i det nattønsket startet på radion: ![]() |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Vegvesenet har kontraktert Mesta slik at de kan holde åpent veiene til vinteren. Det var jo kun togene som gikk nå i vinter...
![]() |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Kan denne gå på skinner?? Skjønner ikke helt hensikten med denne...
![]() |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Dagskiftet har klart å få til dette:
![]() ![]() |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Dette blir tøft Claes.
![]() ![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Tøft! Liker at folk bare setter i gang med noe
![]() Det er jo den eneste måten å få gjort noe ...
|
|
![]() |
|
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Skills!
*imponert* |
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
![]() |
|
Igår begynte jeg på et projekt som jeg har tenkt på siden i vinter. Sendte inn bestilling til Modelbilsdesign på understell og hytte fra Herpa Spare Part Shop. Desverre hadde jeg bestillt feil type hytte. Jeg fikk en med litt for høyt tak, men Modellbildesign stilte opp og bestilte nye uten noe ekstra.
![]() Dette er bilen som er forbildet mitt: Mesta Scania Og så her langt kom jeg i natt: ![]() ![]() Dumper påbygget er helt scratchet i plasticard. Det skal jobbes litt mere med. Mulig jeg må bygge en ny. Ramma er kappet av 7 mm for å få riktig lengde. Støtfangeren er skjært av og bygget opp på nytt igjen. Brøytefeste, "takstativ", Trux lykterampe i front og på tak er loddet i messing med festepunkter på riktige steder. Det var litt trixy å få til. ![]() Meningen er at den skal få hele pakka med saltspreder og diagonalplog. Edited by Claes Lislerud - 07 januar 2009 at 22:09 |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |