Byggeblogg Mesta brøytebil |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Author | |
Chr. Lil. ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stilig, spent på hvordan dette blir seendes ut!
|
|
Christian L.
|
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Hei Claes, Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvor du skal montere jernbanehjula på denne?`Du må ha bommet på måla her, og jeg klarer ikke selv om jeg myser å se hvilken Skd dette er..
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Du Svein, du Svein...
Det er mye du ikke skjønner. Kan komme med flere eksempler enn denne brøytebilen men dette er jo et seriøst forum... Bl.a. at det finnes en verden utenfor togene. Det er den du ser om du sitter inne i toget. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Idag er det faktisk 1 år siden jeg skrev sist på min Mestabil blogg. Så en oppdatering er kanskje på tide... Lastebilen har fått et strøk gul farge på seg. Problemet er at jeg brukte min siste slump med Tamiya gule akryl maling og det har blitt umulig å få tak på her i Bodø... Jeg har også begynt på dioramaet som bilen skal stå på. Bunnen er en treeske som det lå dadler i, der jeg har byggt opp veien først med isopor og så et lag med gips. Så skal det pusses, lakkes og detaljeres. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Pjokken ![]() Nykommer ![]() Joined: 13 desember 2009 Status: Offline Points: 27 |
Hobby-Train i Drammen er en kjempebutikk som helt sikkert sender deg det du trenger. Hovedimportøren ligger også i Drammenstraktene, men da bør du ha alliert deg med en forhandler i ditt distrikt. Utrolig bra resultat med din Scania Mestabil forresten.
|
|
![]() |
|
Chr. Lil. ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Flott arbeid! Veldig imponerende! By the way jobber jeg i Mesta
![]() |
|
![]() |
|
Takk for tipset. Det er importøren av Tamiya som faktisk er problemet. Smått & Rått her i Bodø orker ikke lenger å ta inn Tamiya siden det kan ta 6-12 måneder før de får levert varene. Sånn går det ikke ann å drive! Jeg vet ikke om det var samme importør, men de fikk en pakke til butikken seint i høst inneholdene et Evergreen Scalemodels Stativ med plastprofiler. Den hadde dem hatt i restbestilling i 3 år!!! Dette har dog solgt som varmt hvetebrød og like etter var vi noen stykker som fikk forespørsel om hva vi ville at dem skulle ta inn. En liten del av det kom i forrige uke. 3 måneder etter at det var bestillt... Det blir litt tungt å bedrive en butikk på den måten. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Den blei nydelig, Claes.
![]() ![]() Hva om dette kunne bli aktuelt for SkalaDesign, å lage plog og strøkasse som byggesett...
![]() Edited by Snikkaren - 16 januar 2010 at 13:19 |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
AleksanderB ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 21 januar 2007 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 52 |
RÅTØFT Claes!! |
|
Hilsen Aleksander
|
|
![]() |
|
Nå er jeg igang igjen. Var en tur i Tromsø i forrige uke og ramlet over maling. Mens lakken tørker i kjellern så har jeg pyntet litt opp interiøret en smule ikveld mens jeg har hatt på OL på tv. Dette er resultatet: Veldig oppførstørret!!! Sengen bak setene er 24 mm lang. Og så gjør ikke kameraet helt riktig farge gjengivelse. Jeg har lagd jakke over passagersetet, hjelm, Statoil kopp, styrekontroller til strøaggregat og plog og en sekk. "Stolpene" er egentlig sikkerhetsbelter for ting som ligger i sengen. Det er slik på Scania biler. Jeg har igjen å lage sikkerhetsbelte til føreren, som jeg for øvrig har malt i Mestas "uniform". Nå trur jeg ikke det er så lenge før i hvertfall lastebilen og plogen er helt klare. Jeg har fortsatt en del igjen på strøaggregatet. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Øyvind Ø. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Dette er jo utrolig bra
![]() |
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
![]() |
|
Utrolig stilig!
Flott arbeid!
|
|
![]() |
|
AleksanderB ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 21 januar 2007 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 52 |
Helt rått!
![]() |
|
Hilsen Aleksander
|
|
![]() |
|
En liten oppdatering uten bilde denne gang. Igår fikk jeg montert stigtrinn og håndtak på dumperkassa og lakkert et strøk til med gult. Håper det er nok nå så at jeg kan lakke med klarlakk. Føreren har fått bilbelte og jeg har lagd gardiner i hytta.
Edited by Claes Lislerud - 25 februar 2010 at 21:27 |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
I kveld har jeg lakkert noen strøk med klarlakk og malt noen detaljer. Nå står delene til tørk.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Stilig, Claes! Husk å kontakte redaktøren ;-)
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
![]() |
|
Redaktøren har vært på meg i flere uker allerede! En liten oppdatering. Plogen er nå malt opp men noen flere detaljer skal males. Lastebilen begynner å nærme seg dekalering. Jeg gleder og gruer meg til den oppgaven. Her er et bilde etter de siste dagers jobbing. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
![]() mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
![]() |
|
Idag har det ikke blitt noen bygging. Men jeg har tatt noen bedre bilder enn igår. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Jeg bare nyter dette Claes. Flott arbeid.
![]() Og Stefan er rå inspirasjonskilde...
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Kveldens arbeid har gått med til dekalering. De er lagd i Adobe Illustrator og printet av DecalPrint i Tyskland. Nå begynner det virkelig å bli noe! Det som gjenstår med selve lastebilen nå er å fikse litt på hjulene, male veggene invendig i hytta og noen små andre detaljer. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Jeg var seinest i dag og kikka på akkurat en sånn bil. Må si at dette er et flott stykke arbeid! Til og med fått med skjæret under lastebilen
![]() |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Flott arbeid Claes!
Jeg imponert over den plogen, lager du et par spissploger til MZ"n også? ![]() Edited by jevistad - 01 mars 2010 at 23:02 |
|
![]() |
|
Er det de store plogene til Jernbaneverkets 1415 du tenker på, Jon Einar? De siste dagene har jeg jobbet meg nest inntil ferdig med selve lastebilen. Nå gjenstår det hjulene og en lett smussing av hele bilen. Jeg oppdaget at min bil skulle ha ekstraspeil (nå lovpålagt) oppe i venstre hjørne av frontruta. Et par plastbiter og en messing stang så var den i orden. Speilene er forøvrig lagd med Bare Metal Foil. Blink- og ryggelys har blitt malt opp. Først sølv og så transparent oransje. Innerveggene er malt i grått. Plogfestet og dumperkassa er smusset og slitt. Radioantenne av et hår fra en malekost er montert. Tja det er vel det jeg har gjort siden forrige oppdatering. Så vil dere vel ha noen bilder. Byttet til mitt speilrefleks kamera for å få enda bedre bilder. Satte en referanse i hjørnet for moro skyld for å vise hvor liten denne bilen faktisk er. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Nå folkens så sier jeg meg ferdig med lastebilen. Har noen detaljer igjen på plogen og enda flere på saltsprederen. Man kunne jo ha holdt på i en evighet. Siden sist har jeg montert styring på framhjulene, masse detaljer under dumperkassa og baklem med kjettinger fra Weinert. Sier takk til kommentarer. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Sykt realistiskt og lekkert!
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Fantastisk bra arbeid, Claes
![]() ![]() ![]() Likte bl.a. smuss/rustfarge/slitasje-jobben på planet.
![]() Når kan vi bestille....
![]() ![]() ![]() |
|
Ove
|
![]() |
|
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Det æ"kke lett å komme med kommentarer når en blir stum, Claes
![]() ![]() Jeg har ingen detaljkompetanse (eller grovkompetanse ![]() ![]() |
|
Bjørn Egil
|
|
![]() |
|
Når skal du masseprodusere for salg? Jeg bestiller! He he..
|
|
![]() |
|
![]() Edited by Snikkaren - 13 mars 2010 at 14:01 |
|
Ove
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |