MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Brawa Gammeltysker

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
einjen Se rullemeny
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem

Medlem siden: 17 september 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér einjen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Brawa Gammeltysker
    Sendt: 27 mars 2018 kl. 00:47
Hei.

Jeg lurer på et par ting angående Brawa sin gammeltysker:

dekoderen skal være en SD21A
Jeg finner ikke ut av hvordan røykmodulen fungerer. 
Jeg heller på olje, og så etter et par minutters febrilsk trykking på diverse funksjonstaster på roco multimaus, kommer det røyk. I ca to sekunder. 

Hvordan er dette egentlig tenkt å fungere?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 april 2018 kl. 15:51
Jeg kjenner ikke Brawa lok'et, men vil bare komme med et generelt råd vedr. fylling av røykaggregat, og da spesielt de som sitter i pipa/eksosrøret.

Jeg har opplevd at de er såvidt trange i åpningen at en ved fylling kan får en oppspent boble, slik at det virker som olje er påfyllt uten at det kun er den boblen.
Jeg anbefaler å fylle 'fra bunnen' og benytter selv en sprøyte med tynn kanyle som kan føres ned i røykaggregatet.
Bjørn Egil
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.