MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Bjørnlia bygges om - igjen...

 Svar Svar Side  <12345>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 februar 2014 kl. 08:54

Aluminiumsplaten har jeg fått.

Folien er festet via alle bryterne, samt med dobbeltsidig klar tape i skjøten og ytterst på kantene. Det ble ikke så veldig fint med tapen, men det fungerer Approve

Fordelen med overheadfolie er (som du sier) at den forholdsvis enkelt kan endres ved behov.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2014 kl. 17:31

Oppdatering pr. 23. februar 2014:

Kobling av ledninger i lange baner...  Her har en de nye seksjonene fått plass oppå arbeidsbenken slik at det blir lettere å strekke og lodde ledninger:


Mellom seksjonene går det en 25-leder, koblet med D-sub-kontakter i hver ende. På noen av de gamle seksjonene har jeg ikke ført alle 25 lederene tvers igjennom, kun de jeg behøvde. Jeg får lide for gamle synder nå Ouch

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
jhh61no Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 682
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jhh61no Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2014 kl. 20:29
Hei

Hvilke type strøm leder du gjennom D-sub kontakten ?
Er vel litt for puslete for kjørestrøm ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2014 kl. 21:02
Sitat: jhh61no jhh61no skrev:

Hei

Hvilke type strøm leder du gjennom D-sub kontakten ?

Er vel litt for puslete for kjørestrøm ?

Definitivt for lite for kjørestrømmen ja, den har egne kontakter. Ledningen i D-sub-kontakten fører strøm til veksler og signaler.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
jhh61no Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 682
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jhh61no Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2014 kl. 23:00
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2014 kl. 20:29
Oppdatering pr. 8. mars 2014:

Mesteparten av tilgjengelig tid går med til å koble ledninger samt å skifte ut endel eksistererende kabling. Dessuten er det slik at det jeg koblet i 2001 er heller dårlig dokumentert, likeså en del av endringene som er gjort gjennom årene Ouch

Og så er de "gamle" seksjonene malt om, til samme farge som de nye seksjonene:


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Tog Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 11 mars 2013
Status: Utlogget
Points: 209
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2014 kl. 21:49
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 mars 2014 kl. 20:11

Oppdatering pr. 22. mars 2014:

Siste helg før FREMO-treff i Arendal, det kobles ledninger for harde livet...
Noen uforutsette ting har gjort at jeg pr. dato ligger noe etter tidsplanen.

Alle nødvendige ledninger er tilkoblet stillverket, her testes signalene:

Jeg rekker ikke plassere ut særlig mange (om noen) utkjørssignaler, så togene må nok få grønt flagg for utkjør på dette treffet.

På innsiden av denne seksjonen ser det for øyeblikket ganske kaotisk ut, men jeg har faktisk brukbar kontroll på kablene:

Jeg håper å kunne få koblet sammen alle seksjonene i løpet av morgendagen for å teste at det meste fungerer som det skal.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: pålogget
Points: 753
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 mars 2014 kl. 21:07
Lykke til med innspurten Bjørn Runar .

Og velkommen til Arendal til helga!

Hilsen Halvor
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2014 kl. 18:17

Oppdatering pr. 23. mars 2014:

Tiden var inne for sammenkobling av stasjonen, 6 meter lang:

Alle sporene ble renset og deretter prøvekjørt overalt med en liten to-akslet skiftemaskin.

Noe arbeid på det elektriske gjenstår, så som ompolarisering av én vekselmotor, finne ut hvorfor stillverkslampene på den ene vekselen ikke lenger virker samt hvorfor en av vekslene ikke lenger fungerer. De to siste har vært testet tidligere og da virket alt som det skulle.

Signalstyringen derimot fungerte ikke som den skulle, når man stilte grønt ble det tidvis litt for mye grønt... Signalene tar lengre tid å fikse enn det som er tilgjengelig av tid frem mot Arendalstreffet så det må bli flagg for både ut- og innkjør denne gang.Ouch

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Asgeir Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 12 april 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 755
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Asgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2014 kl. 19:42
Da må det henges sopelimer eller settes på ugyldighetsmerke på alle signaler

Blir morsomt å se Bjørnlia oppdatert!
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Til toppen
Tog Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 11 mars 2013
Status: Utlogget
Points: 209
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2014 kl. 19:45
Veeldig bra visuelt! Detaljene gir inspirasjon også for andre. MJ på sitt beste. Nå er det vel imidlertid elektronikk du er proff på. Og da bekrefter dine problemer for meg at strømmens veier er uransakelige. En trøst for flere av oss...
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2014 kl. 20:34
Sitat: Asgeir Asgeir skrev:

Da må det henges sopelimer eller settes på ugyldighetsmerke på alle signaler

Klart det må!



Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2014 kl. 23:09
Clap Veldig bra Bjørn Runar!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Asgeir Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 12 april 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 755
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Asgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2014 kl. 23:33
Sitat: Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen skrev:

Sitat: Asgeir Asgeir skrev:

Da må det henges sopelimer eller settes på ugyldighetsmerke på alle signaler


Klart det må!





Knallbra
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Til toppen
Wickerman Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1211
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Wickerman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 mars 2014 kl. 18:08
På Nordlandsbanen står signalet med lysene bort fra kjøreretningen, + kryss merke på signalet. Det på grunn at de ikke er ferdig med fjernstyringen.
A matter of life and death
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 mars 2014 kl. 18:44

28-30 mars 2014:

Ildprøven for den ombygde Bjørnlia var FREMO-treffet i Arendal 28-30 mars.

Bjørnlia var plassert på linjen mellom Rise stasjon og oppstillingsstasjonen Solåsen. Og stasjonen fungerte teknisk stort sett som den skulle, men signaleringen måtte foregå med flagg:

Et par utbedringspunkter er notert etter helgen: Sporskjøten mellom to av vekslene var ikke helt optimal, men det meste av materiell kom heldigvis greit over. En Tortoise vekselmotor (flyttet over fra den gamle seksjonen) ga periodisk vakkelkontakt til vekselens kryssingsspiss i den ene endeposisjonen og må åpnes opp for utbedring.

Men, det får bli om en stund. Vel hjemme igjen etter treffet ble nemlig samtlige moduler og seksjoner stablet bort i kjelleren (som de pleier å bli). Der får de bli stående en stund mens andre MJ-prosjekter kan bli gjort.

Stay tuned! Wink

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Traveller Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 07 februar 2012
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 148
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Traveller Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 april 2014 kl. 07:51
Hei Bjørn Runar

"Nye" Bjørnlia holder samme kvalitet som den gamle! Dessverre fikk jeg bare en kort gjesteopptreden som lokfører i godstog, men stasjonen var godt dimensjonert for skifting med laaaaange godstog. Og flaggsignaler var ren nostalgi!

Selv synes jeg det var betryggende at man kan bruke Peco kryssveksel uten andre konskvenser enn hevede øyenbryn fra flensepolitiet ...

Mvh P. (treffdeltager)
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 oktober 2014 kl. 21:24
På tide å børste støv av denne tråden. Nærmeste FREMO-treff i Arendal ligger mindre enn 5 måneder unna i tid, og første seksjon er nå blitt hentet frem fra sitt lagringssted for å bli jobbet på. Ni kjøreledningsstolper er blitt montert og en planovergang begynner å ta form:


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 oktober 2014 kl. 00:02
Det er bra du begynner tidlig du også. Jeg har ambisiøse planer for Grimstad til Arendalstreffet :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 oktober 2014 kl. 18:46
Så bygges det vei. Veien er laget med Casco HusFix, en sementbasert sparkel som ikke krymper eller sprekker som vanlig sparkel gjør. Det er forøvrig samme materiale som er benyttet til stoppbukkene på bildet:



Overflaten blir pusset til "60-70-talls fylkesvei-standard" og males når den er gjennomtørr.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Medlem siden: 08 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 785
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 oktober 2014 kl. 21:40
Da kommer spørsmålet som du nesten forventer å få. Hvordan har du lagd støttemuren? 
Ser meget bra ut! :)
Modellhilsen

Claes
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 oktober 2014 kl. 22:30
Sitat: Claes Lislerud Claes Lislerud skrev:

Da kommer spørsmålet som du nesten forventer å få. Hvordan har du lagd støttemuren? 
Ser meget bra ut! :)

Du vil kanskje ikke tro det, men den er laget av 3 mm tykke plastplater. De er først kuttet i strimler og deretter klippet opp i biter og limt sammen. Jeg benyttet denne metoden først i 2012 da jeg sammen med to andre fra DMJK bygget hagemodeller på oppdrag fra et lokalt museum. På en av modellene hadde vi behov for en støttemur og da fant jeg på å prøve denne metoden.
Muren på bildet er bare to stener høy, men det viste at metoden fungerte:

 
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 oktober 2014 kl. 23:45
Stilig! Thumbs Up
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 november 2014 kl. 19:58
Bygging av gjerder langs sporet

Det finnes flere måter å bygge gjerder langs sporet, her vises en av dem.
Til stolper kan benyttes pianotråd. Til dette gjerdet har jeg brukt noe metalltråd jeg hadde liggende. Den er noe tynnere (0.5mm) enn pianotråden jeg vanligvis benytter, og gjør at stolpene ikke ser unaturlig tykke ut. Dessverre var denne noe vanskeligere å jobbe med fordi den fjæret mer.

Til tråd mellom stolpene brukes kordeler fra en 0.22 mm2 ledning, denne inneholder 7 enkelttråder. Tråden knytes rundt første stolpe og slås deretter en gang rundt hver stolpe bortover. Bruk pinsett til å klemme tråden sammen rundt hver stolpe. Normalt holder det å sikre tråden med litt lynlim ved start og slutt, men det måtte noe mer liming til med disse tynne og glatte stolpene:



Jeg har valgt å lage mine gjerder med fire rader med tråder. Egentlig skal det vel være fem, men da blir enten trådene stående veldig tett, eller gjerdet blir noe for høyt.
Etter at alle tråder er på plass og limet er tørt males gjerdet med sort maling med noe innslag av brunt her og der. En Preiser-fyrbøter ble utkalt for å vise størrelsen på gjerdet:



Malingen som er benyttet er Humbrol, noe uttynnet med terpentin.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 november 2014 kl. 16:26
Basislandskap på 1-2-3:

En grei måte å lage grunnlaget for landskap vises her, nemlig å benytte Biltemas gråe "högtalarmatta" (31-401 - utgått) eller lignende som underlag for "utmark". Dette er en ganske vanlig byggemåte hos svenske MJ-ere, men jeg ser det ikke så ofte brukt her.

Bildet under er tredelt, øverst vises området hvor det er limt noen tilskårne biter med styrofoam for å unngå at det fremstår helt flatt. I midten ser man høyttalermatten limt på plass (med trelim) og tilskåret. Nederst vises området etter at det er fargebehandlet. Jeg har benyttet tre akrylfarger fra Clas Ohlson, påført ufortynnet med en gammel tannbørste:



Et nærbilde:


Fargene som ble benyttet var disse:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Stian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 04 januar 2007
Land: Bergen
Status: Utlogget
Points: 1451
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Stian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 november 2014 kl. 01:17
Den må utprøves!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 februar 2015 kl. 22:30
Nå er det en stund siden siste oppdatering, det pågår landskapsarbeid på en av seksjonene:



Detaljering tar en del tid, men er gøy å holde på med:


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 februar 2015 kl. 22:39
Likte særlig godt det nederste bildet med "Bjørnlia st. 0,3". Akkurat slik husker jeg skiltingen fra min ungdom.
Svein S
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 863
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 februar 2015 kl. 22:46
Sitat: ses ses skrev:

Likte særlig godt det nederste bildet med "Bjørnlia st. 0,3". Akkurat slik husker jeg skiltingen fra min ungdom.

Jeg har lett opp gamle bilder på nettet for å forsøke å få det riktig...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
 Svar Svar Side  <12345>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,102 sekunder.