MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Bilder fra FREMO-treffet i Arendal 2007

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Bilder fra FREMO-treffet i Arendal 2007
    Sendt: 20 mars 2007 kl. 22:54
Så har jeg fått lagt ut noen bilder fra helgens FREMO-treff i Arendal. Som sedvanlig var det et meget velorganisert treff fylt opp med trivelige mennesker

En smakebit:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
Yngve Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 21 oktober 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Yngve Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 mars 2007 kl. 15:12
Nydelige bilder! Trenger slik inspirasjon nå som jeg sitter og planlegger anlegg selv!
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86

Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 mars 2007 kl. 22:16
Flotte bilder av utrolig flotte anlegg!
Anbefaler deg å legge ut bildene i fotoalbumet også!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 mars 2007 kl. 22:39
Sitat: Pelle Pelle skrev:

Anbefaler deg å legge ut bildene i fotoalbumet også!

Ser ikke det helt store behovet for å ha bildene liggende på to steder. Har vel drøyt 500 bilder liggende på hjemmesiden, det ville blitt et stort fotoalbum det...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
aha Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér aha Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 mars 2007 kl. 22:52
Noen stemningsbilder fra treffet

Og litt detaljer og tog

Endret av aha - 21 mars 2007 kl. 22:56
Til toppen
aha Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér aha Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 mars 2007 kl. 23:07
Noen flere bilder

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2007 kl. 00:06
Fantasisk fine bilder Arne!!!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
aha Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér aha Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 mars 2007 kl. 17:17
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Fantasisk fine bilder Arne!!!

Takk for det Tore.
Jeg har 84 bilder til fra treffet som jeg skal legge ut på min hjemmeside når jeg bare klarer å få lastet de opp.Ermm

Arne
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 mai 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 mars 2007 kl. 22:59
Kjempe fine bilderClap 

Gledet meg virkelig til å komme hjem å se bildene fra treffetSmile
Hilsen Andreas.   
Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 mars 2007 kl. 23:25
Jobber med forberedelsene til en fremomodul selv, men det er mye som må på plass før jeg tar det steget. Er så utrolig imponert over hvordan landskapet er laget på disse modulene. Noen som vet hvordan dette er laget? Har lest litt om å male grunnen brun og strø med ulike fabrikkstrø, elektronisk gressing etc.

Hvilke merker er å anbefale, og hvilke er ikke? Jeg tenker da elementer som fargeekthet, tykkelse, hvor godt de sitter på limet og hvilke type lim som anbefales (tapetlim/trelim/annet)
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2007 kl. 11:57

fine bilder arne, men hva har du laget tømmeret av

Til toppen
aha Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér aha Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2007 kl. 19:00
Takk for det, men tømmeret kan jeg ikke skryte på meg.
Tror det er en østlandsk sørlending som har laget disse fine tømmerlastene. Kansje han kan fortelle hvilke tresort han har brukt?

Legger med 2 bilder til fra treffet med tømmer.

Arne
Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2007 kl. 19:15
Ok, for det ser så ekte ut..... jeg skal ha tømmertransport på anlegget mitt. men sliter med å finne hvordan jeg skal lage tømmeret.
Er det en her på forumet som har laget det eller???

mvh

kokken

Endret av kokken - 09 april 2007 kl. 19:16
Til toppen
Yngve Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 21 oktober 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Yngve Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2007 kl. 19:25
Nå går jeg litt off-topic her, men jeg har også planer om tømmer/sag-industri på anlegget mitt så jeg tenkte jeg kunne like gjerne spørre her. Hvilke vogner egner seg best til dette? Tidsepoke er 1980-90 tallet. Skulle veldig gjerne kjøpt noen LPS vogner, men de er litt i dyreste laget og i tillegg så har jeg ikke noe loddekunnskaper/utstyr. Jeg trenger også noen flisvogner og litt diverse...

Noen som har noen gode forslag?

Endret av Yngve - 09 april 2007 kl. 19:25
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86

Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2007 kl. 20:04
Det blir jo nevnt litt om tømmerlaster her:
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 april 2007 kl. 00:20
Tror "tømmeret" er kvister fra hageplanten "potentilla".
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 april 2007 kl. 22:58
er de kvistene lakkert eller malt med noe for å bevare kvistene eller???

mvh

kokken
Til toppen
vetle1 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 20 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér vetle1 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 juni 2007 kl. 23:33
Kjempe fine bilder. Hvem har lagd cmdo 86,den er veldig fin er det en liliput forbedring?

Endret av vetle1 - 23 juni 2007 kl. 23:33
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 juni 2007 kl. 12:32
Hei!

Sitat: vetle1 vetle1 skrev:

Kjempe fine bilder. Hvem har lagd cmdo 86,den er veldig fin er det en liliput forbedring?

Den avbildede Bm86"en er en for lengst utgått superline-modell fra NMJ. Når du nevner "Liliput forbedringer" tenker du kanskje på fornorskingen av Liliputs modell av VT 25/VS 145 til NSB Cmdo10?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,078 sekunder.