Bakgrunnsbelyst backdrop |
Post Reply |
Author | |
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 juli 2010 at 14:44 |
Jeg drodler litt på tanken om å bygge en backdrop med bakgrunnsbelyst himmel (altså lys på baksiden, slik som lysende reklameskilt) til hylleanlegget mitt. Er det noen som har erfaringer med dette, eller sett andre som har benyttet seg av dette? Jeg har snakket med en bekjent som jobber med reklameskilt, og han er behjelpelig med det jeg trenger av materialer. Det jeg lurer mest på er egentlig hvordan det oppleves med en slik bakgrunn. Mulighet for dimming av lyset bør sikkert være en forutsetning.
Og det skal i så fall være bare selve himmelen som skal lyse, for landskapet på anlegget er ganske høyt inn mot bakgrunnen, så det vil ikke være nødvendig med "påmalt" landskap på denne. Edited by Heine Pedersen - 06 juli 2010 at 14:45 |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
En slik bakgrunn tror jeg kan fungere glimrende. Har sett brukt på dioramaer. Tror nøkkelen er å balansere lysstyrken med den vanlige anleggsbelysningen.
Poenget er jo ikke å bruke en slik bagrunn som lyskilde. Edited by Håvard H - 06 juli 2010 at 15:55 |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Sånn som i dette klippet her, Heine?
Ellers har jo det med belyste bakgrunner blitt så kommersialisert, at nå kan man få kjøpt dem:
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |