Bachmann Dynamis |
Post Reply |
Author | |
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 april 2010 at 22:24 |
Er det noen her som har noen erfaring med Bachmanns Dynamis digitalsystem? Jeg har nettopp sett en times reklamevideo jeg fikk med i et engelsk MJ-blad jeg plukket opp i London, og jeg må si at det ser litt interessant ut. Spesielt det at det er basert på infrarøde signaler tiltaler meg.
|
|
BNSF DASH 9
Viderekommen Joined: 05 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er samme prinsipp som Digitrax har på sin IR tråløse styring.
UT-4 har IR`en innebygget, det som må til er en mottaker kalt UR-90 og ett 9 volts batteri i UT-4 batteri lomme. UR-90 kobles til Zephyren via LocoNet kablen og 12 volt DC til UR-90. Lars Erik |
|
DIGIRAX CHIEF, ZEPHYR, DT400 IR TRÅLØST,JMRI og WiThrottle app.
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jupp, jeg har jo dette allerede Digitrax-systemet med IR i drift hjemme. Men jeg synes ikke IR-funksjonen er god nok på UT-4, spesielt ved rangering er ikke følsomheten god nok uten innplugget ledning. Og så irriterer jeg meg litt over den lange ledningen jeg må gå å dra på når den ikke er plugget i. Det jeg egentlig drømmer om er en radiokontroll som er liten og nett, men det er vel ikke tilgjengelig ennå.
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Digitrax har da også radio-kontroll:
Men det var vel egentlig Dynamis det var spørsmål om i denne tråden
Petter
|
|
helgeb
Viderekommen Joined: 17 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 22 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tore
Hvor er IR motakeren plassert i forhold til der du står når følsomheten ikke er god nok?
Det kan være lurt å plassere den opp på vegg slik at du har fri sikt til den fra der du står å betjener anlegget.
Mvh helgeb
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp, men den håndkontrollen på det oppsettet går ikke under kategorien "liten og nett" Dersom det kommer en Digitrax UT-4 lignende sak med radio så er det jo glimrende. Men slikt er kanskje på vei? |
|
EivindPT
Medlem i MJF Joined: 15 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
Digitrax har allerede kommet med sin UT4D, som har radio. Om godkjenninga for Norge har godt igjennom enda hos sentrale myndigheter vet jeg ikke, men det kan tenkes at LAAR import vet dette. Det du trenger i tillegg er en UR92 radiomottaker.
|
|
EivindPT
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |