MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Arrangement, treff, utstillinger og messe
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Arrangement, treff, utstillinger og messe

 Post Reply Post Reply
Author
Roarj View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roarj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Arrangement, treff, utstillinger og messe
    Posted: 09 november 2004 at 11:54

Hei

Jeg savner informasjon om hobbymessen i Lillestrøm neste helg 18 - 21.11. I hvilken grad vil MJF være representert i form av visning av anlegg, samt vil det være hobbyhandlere, firma som private, for kjøp av salg av nytt og brukt? Vil det være en egen avdeling for MJ slik vi kjenner det fra høstmessene, integrert i den øvrige delen av messen, eller separat? Håper noen kan gi et snarlig svar om messen og dens innhold.

 

Roarj
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 12:20

Ut fra hva jeg har fått med med (som utstiller) Så vil rundt 10 forhandlere være tilstede samtlige fire dager, og ennå flere lørdag+søndag. Det vil være et tosiffret antall modelljernbaneanlegg på messen, men i hvilken grad det er bare lørdag og søndag eller alle dager vet jeg ikke.

beskrivelsen din med "en egen mj-avdeling" integrert i messen er vel og såvidt jeg har forstått det og den mest korrekte.

Eirik

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 12:29

Er det noen som vet hvilken hall vi skal være i?

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 12:44
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Er det noen som vet hvilken hall vi skal være i?


Ingen anelse, men såvidt jeg har forstått vil det komme nærmere informasjon om plass, parkering rigging etc. fra messekomiteen om ikke så lenge

Eirik

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 13:02
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 13:08
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Er det noen som vet hvilken hall vi skal være i?

Tja, hjemmesiden til Publikum 04 http://www.messe.no/publikum04/ er ikke den mest informative jeg har sett ....

Ting tyder vel på at det er i den midterste hallen, men i oversikten har ikke Modelljernbaneforeningen fått noen konkret plassering - hva nå dette betyr.

Uten at jeg har lest gjennom alle utstillernavnene, kan jeg i farta ikke finne noen mj-relaterte. Betyr det at alle mj-utstillere ligger under modelljernaneforeningens "parpaply"?

Edit:

(Heine: Kan du ikke la oss gamle få en sjanse til å reagere også?)



Edited by b e pedersen
Bjørn Egil
Back to Top
Frans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 157
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 13:18

MJF sine deltagere er samlet i Hall D øverst til høyre, fra dør D2 og ned til D3. Ovenfor og til høyre for teksten Teknofil.

Terje Brynhildsen og Fremo står nederst nesten helt til venstre, med nummer 22 og 33.

 

Hilsen Messekomiteen

 



Edited by Frans
Hilsen, Frans
Back to Top
Frans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 157
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 13:41

Messen som avholdes fra 18 til 21 november er styrt av Norges Varemesse. MJF har forhandlet seg frem til en avtale som er meget gunstig for både forhandlere og utstillere. Vi har fått et område som vi råder over og som inkluderer ca 23 forhandlere og ca 12 anlegg, samt 3 barne anlegg. Det er kun 2 utstillere som ikke har noe med tog å gjøre, men det er tilsiktet fordi at fly, bil og båter tas vare på av andre.

Forhandlere betaler det samme som ifjor rigtiknok må moms betales, utstillere får en ganske bra pott som skal deles på GF og får en del km godgjørelse.

Hilsen Messekomiteen

 



Edited by Frans
Hilsen, Frans
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 13:56

Hei Frans,

Har du en bedre oversikt enn den vi kan få fram på webben? I så fall, kan du dele den med oss...

Hilsen Halvor

 

 

Back to Top
Frans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 157
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2004 at 16:31
Originally posted by halvors halvors wrote:

Hei Frans,

Har du en bedre oversikt enn den vi kan få fram på webben? I så fall, kan du dele den med oss...

Hilsen Halvor

Nei dessverre, det har jeg ikke.

Hilsen, Frans

Hilsen, Frans
Back to Top
steloe View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steloe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2004 at 16:55

Dette høres ut som et spennende opplegg.  Kanskje det er mulig å få med fruen også nå?

Hilsen Steinar

Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2004 at 14:15

Hvordan ordnes det praktiske med gratis inngang for MJF-medlemmer?

Konf.: http://mjf.no/forum_snitz/topic.asp?TOPIC_ID=3491

Hilsen
JanT

Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2004 at 20:30

Jeg prøver igjen!

Klippet fra:
http://mjf.no/forum_snitz/topic.asp?TOPIC_ID=3491

Quote Nå er høstmessa 2004 i boks. Vi har fått til et samarbeidet med Norges Varemesse slik at kostnadene for våre forhandlere er i samme størrelse som ifjor, utstillere som kommer med anlegg får gratis plass.
MJF"s høstmesse er en del av den store Publikumsmesse 04 som arrangeres i Norges varemesse lokaler i Lillestrøm fra torsdag 18 November til og med søndag 21 November. Noen utstillere og noen forhandlere stiller alle 4 dager men de fleste kommer på lørdag og søndag.
Inngang for MJF medlemmer er, som ifjor, gratis. (JanT"s utheving)
For flere detaljer se også
www.messe.no

hilsen, messekomiteen

Er det bare å vise fram kvitteringen for betalt kontingent eller må man få en "gratisbillett"? Et problem er kanskje det at det ikke står på innbetalingskortet (kvitteringsdelen) at det gjelder for MJF, så da er det vel liten hjelp i å vise dette fram ved inngangen?
Hilsen
JanT



Edited by JanT
Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 02:01

Jeg har i dag inngått en avtale med Norges Varemesse om følgende:

Alle bilettluker skal få et skriv attestert fra MJF og ledelse i N.V. som gir medlemmerav MJF fri inngang ved fremvising av gyldig medlemskort for 2004.

-- Morten Nordby --
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 07:03
Originally posted by mortenN mortenN wrote:

Alle bilettluker skal få et skriv attestert fra MJF og ledelse i N.V. som gir medlemmerav MJF fri inngang ved fremvising av gyldig medlemskort for 2004.



Hmmm, i disse dager, hvor de fleste bruker nettbank og en må betale ekstra for spesifisert kvittering for enkeltgireringer, hadde det sannelig vært greit å vite slikt før kontingenten skulle betales.  Hvor mange er det som sitter på "gyldig medlemskort"?  Holder det med tilsendt blankett og utskrift av bevegelser på konto?

Vil foreslå at medlemsliste gjøres tilgjengelig for dem som sitter i kassene på Norges Varemesse.

MVH

Morten
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 08:31

Et (mulig  ) forsøk på kreativt forslag:

Hva med å etablere et MJF-bord(/stand ) på utsiden av kassene hvor en kan bli registert som medlem og få fribillett eller en annen form for adgangsbevis?

Bjørn Egil
Back to Top
Roarj View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roarj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 09:25

Hei

Det har gått relativt mange dager siden jeg startet denne tråden, uten at det i særlig grad så langt er gitt noen god informasjon om treffet. Tross alt er vi nå noen få dager fra oppstarten på et arrangement, som svært mange av medlemmene ser på som årets høydepunkt. Derfor er forhåndsinformasjon viktig, slik det er gitt tidligere år.

Lenken "messer/utstillinger" har ikke hatt opplysninger om treffet, noe som burde være en selvfølge for MJF"s egne arrangement. Her synes jeg messekomiteen burde vært mer offensive.

Ser også på forumet at det etterlyses opplysninger om hvordan en som medlem får fri adgang til messen/treffet. Forslaget om at MJF stiller ved inngangen for utdeling av gratis billetter/adgangstegn synes jeg er godt, samtidig som der er enkelt å forholde seg til.

Roarj
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 12:34

Morten M skrev:

Hmmm, i disse dager, hvor de fleste bruker nettbank og en må betale ekstra for spesifisert kvittering for enkeltgireringer, hadde det sannelig vært greit å vite slikt før kontingenten skulle betales.  Hvor mange er det som sitter på "gyldig medlemskort"?  Holder det med tilsendt blankett og utskrift av bevegelser på konto?

Vil foreslå at medlemsliste gjøres tilgjengelig for dem som sitter i kassene på Norges Varemesse.

MVH

Morten

Ærlig talt! Hvor vanskelig skal man gjøre tingene?

Når MJF sender ut innbetalingsblankett med medlemskort så er det selvfølgelig for at du skal ha en mulighet til å dokumentere at du er medlem av MJF. Jeg går ut fra at MJF betaler ekstra for disse blankettene i forhold til vanlige innbetalingsblanketter. Når du så velger bort denne muligheten til å dokumentere ditt medlemsskap for å spare noen kroner, så synes jeg det blir feil av deg å stille krav som påfører både MJF og messearrangøren ekstra arbeid for at du skal komme gratis inn på arrangementet.

Dette er en helt vanlig fremgangsmåte i andre foreninger og lag og jeg ser ikke noen grunn til kritisere MJF for dette, ei heller forlange at di skal sende ut navnelister.

Hilsen Petter Ramsdal

Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 13:58
Originally posted by traiNman traiNman wrote:


Ærlig talt! Hvor vanskelig skal man gjøre tingene?

Når MJF sender ut innbetalingsblankett med medlemskort så er det selvfølgelig for at du skal ha en mulighet til å dokumentere at du er medlem av MJF. Jeg går ut fra at MJF betaler ekstra for disse blankettene i forhold til vanlige innbetalingsblanketter. Når du så velger bort denne muligheten til å dokumentere ditt medlemsskap for å spare noen kroner, så synes jeg det blir feil av deg å stille krav som påfører både MJF og messearrangøren ekstra arbeid for at du skal komme gratis inn på arrangementet.

Dette er en helt vanlig fremgangsmåte i andre foreninger og lag og jeg ser ikke noen grunn til kritisere MJF for dette, ei heller forlange at di skal sende ut navnelister.

Hilsen Petter Ramsdal

Hæppers!

Oj sann - notérer at vi har litt avvikende syn på denne saken, Petter.

1) Har ikke sagt at det er noe problem for mitt vedkommende, dette var et generelt innspill.

2) Praksis i den tiden jeg har vært medlem i MJF har nettopp vært at billettselgerene på Høstmessen har hatt oppdatérte medlemslister.  Står man på listen kommer man gratis inn - hvis ikke, så måtte man betale.  Dette er altså snakk om en ny praksis i denne foreningen.

3) "...ser ikke noen grunn til å kritisere MJF for dette.." Dette var nå ikke ment som kritikk; men mer som et konstruktivt innspill ifm noe som ligger an til å skape endel krøll i en travel situasjon.  Vi snakker ikke her om et par hundre medlemmer som skal besøke sin egen lille messe; men en messe med flere titusener besøkende....

Hvorom allting er - jeg ser frem til en spennende messe i nye omgivelser og langt større sammenheng enn vi er vant til.  Sees i Lillestrøm!

MVH

Morten

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 14:15
Originally posted by traiNman traiNman wrote:



Ærlig talt! Hvor vanskelig skal man gjøre tingene?

Når MJF sender ut innbetalingsblankett med medlemskort så er det selvfølgelig for at du skal ha en mulighet til å dokumentere at du er medlem av MJF. Jeg går ut fra at MJF betaler ekstra for disse blankettene i forhold til vanlige innbetalingsblanketter. Når du så velger bort denne muligheten til å dokumentere ditt medlemsskap for å spare noen kroner, så synes jeg det blir feil av deg å stille krav som påfører både MJF og messearrangøren ekstra arbeid for at du skal komme gratis inn på arrangementet.

Dette er en helt vanlig fremgangsmåte i andre foreninger og lag og jeg ser ikke noen grunn til kritisere MJF for dette, ei heller forlange at di skal sende ut navnelister.

Hilsen Petter Ramsdal

Hvor mange er det som egentlig har tatt vare på medlemskortet sitt? Jeg har det ikke, av den enkle grunn at jeg gjennom mine ti år som medlem, aldri har hatt bruk for det. Og før denne messen, har det ikke vært mye som tydet på at jeg noengang skulle få bruk for det heller.

At noen delte ut fribilletter, hadde kanskje ikke vært så dumt?

medlem 1719

Jan-Inge Hansen

 

 

 

 

 

Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 15:47

Et av poengene med medlemskort er jo at det skal stå på kortet hvilken forening det gjelder for.
På MJF"s kort for 2004 er ikke foreningens navn påført.

På MJF"s kort for året 2004 står følgende:

MEDLEMSKORT
Medlemsskap 2004 for:
Etternavn, Fornavn (her står navnet ferdig trykket)
Medlem nr.: xx (medlemsnummer ferdig trykket)
A1_Hovedmedlem
Kvittering Til konto 1280 11 51017

Hvis noen kan finne ut hvilken forening dette gjelder er de de jammen gode!

Når MJF har fått trykket disse kortene som en kvittering, bør jo MJFs navn også være der, ikke sant?

JanT

 

Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 15:53
Billetter til messen i Norges varemesse, Lillestrøm 18. - 21. november fåes i disk for forhåndsbestilte billetter, inngang vest (nærmest hotellet).
Åpningstid: torsdag - fredag 12.00 - 20.00, lørdag - søndag 10.00 - 18.00.
-- Morten Nordby --
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 16:28
Originally posted by JanT JanT wrote:

På MJF"s kort for 2004 er ikke foreningens navn påført.




mvh
Henning L
ROTFLOL
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 17:10
Originally posted by JanT JanT wrote:

Et av poengene med medlemskort er jo at det skal stå på kortet hvilken forening det gjelder for.
På MJF"s kort for 2004 er ikke foreningens navn påført.

Å?

På mitt medlemskort står det:

MEDLEMSKORT   MJF Medlemsregister
Medlemsskap 2004 for:
Etternavn, Fornavn (her står navnet ferdig trykket)
Medlem nr.: xx (medlemsnummer ferdig trykket)
A1_Hovedmedlem
Kvittering Til konto 1280 11 51017

 

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 19:04

Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Å?

På mitt medlemskort står det:

MEDLEMSKORT   MJF Medlemsregister
Medlemsskap 2004 for:
Etternavn, Fornavn (her står navnet ferdig trykket)
Medlem nr.: xx (medlemsnummer ferdig trykket)
A1_Hovedmedlem
Kvittering Til konto 1280 11 51017

 

Mitt kort er likt dette. Men det er klart at hvis det finnes andre kort som ikke er merket med foreningens navn, så blir jo saken en annen.

Petter

Back to Top
Roarj View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roarj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 21:17

Hei igjen

Formannen har raskt og effektivt ryddet opp i spørsmålet om å få fri adgang til messen. Takk til Morten

Roarj
Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2004 at 21:50

Jepp, takk for det. Kjapt fixet Morten.
Håper bare at mitt foreningsløse medlemskort blir godtatt der.

JanT

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2004 at 10:10

Så du kommer bare gratis inn vist du har gyldig medlemskort å fremvise?  Har ikke fulgt med så mye i denne tråden, men det er slik å forstå?

 



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2004 at 13:08
Originally posted by JanT JanT wrote:

MEDLEMSKORT
Medlemsskap 2004 for:
Etternavn, Fornavn (her står navnet ferdig trykket)
Medlem nr.: xx (medlemsnummer ferdig trykket)
A1_Hovedmedlem
Kvittering Til konto 1280 11 51017

Hvis noen kan finne ut hvilken forening dette gjelder er de de jammen gode!

Når MJF har fått trykket disse kortene som en kvittering, bør jo MJFs navn også være der, ikke sant?

Hei Jan!

Ja, helt klart - MJFs navn bør og skal fremgå av medlemskortet - og det trodde jeg absolutt at jeg hadde satt inn også (Det er jeg som har laget utskriftsmalene, og generert giroene som er brukt i forbindelse med kontingentinnkrevingen for 2004). Kan det være at trykket på selve giroen din er forskjøvet? slik at linjen som sier "MJF Medlemsregister" (som Bjørn Runar skriver i sitt innlegg) har fallt utenfor kortet (i overkant)?

I det minste står kontonummeret det er betalt inn til, og medlemsnummeret ditt der, så det er mulig å identifisere både forening og medlem.

Forøvrig nevnes at jeg hadde helst sett at det stod Modelljernbaneforeningen i Norge (istedenfor MJF Medlemsregister), men det var ikke nok plass i feltet for dette i programmet foreningen bruker til å generere innbetalingsgiroer.

(181104 kl. 2158: Korrigert skrivefeil)


For MJF medlemsregister



Edited by -TUR-
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Roarj View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roarj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2004 at 21:51

Hei

Har nettopp kommet hjem fra messa i Lillestrøm. Ingen problemer med å komme inn gratis som MJF medlem. Viste medlemskortet ved inngangen, måtte så fylle ut et kort som jeg leverte da jeg gikk inn. Uten ansvar for mulige krav om regress, så har jeg forstått det slik at en gol del parkeringsplasser i Lillestrøm by er gratis på søndager, mens private nær messa er avgiftsbelagte 24 timmer i døgnet alle årets dager. Nå er vel neppe aktuelle opplysninger for folk flest, toget er for oss det beste alternativet for å komme til Lillestøm, kort gangvei fra stasjonen til messen.

Det er kun Fremo moduler i den midtre hallen, stort flott anlegg vel verd å studere nærmere. Resten av MJ-folket er plasset lengst inn i det hjørnet som ligger absolutt lengst fra inngangen. Gå innover til det butter, sving til venstre. Dog er det svært romslig og god plass til både utstillere og besøkende. Det var hektisk aktivitet med tilrigging av flere anlegg da jeg gikk, samt handlende som stablet eske på eske med MJ. Fikk vel ikke noe godt inntrykk av den totale bredden av utstillere, men det syntes som de en vanligvis finner på høstmessene også er på plass denne gangen. Dog var det ingen bruktselgere på plass, om de kommer i helga vet jeg ikke.

Fikk også anledning til å ta en titt i siste utgave av MJ-bladet.

Roarj
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.