MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Aktiviteten på Øvj.

Svar Svar Side  <1 456
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 26 januar 2013
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 november 2017 kl. 22:11
Lenge siden jeg viset noe på dette forum.
Kjell An har vist et nydelig vognbygge her på forumet av en UHb-vogn. Inspirert av hans arbeid vil jeg vise et av mine seneste prosjekt. Og for å være helt ærlig er nok mitt bygge det absolutt motsatte av hans. Det vi har felles er at vi kjører storskala ute i hagen (fortrinnsvis med damp)
Nuvel. Denne tegningen av et hus (laget av Edward) var det som inspirerte meg til mitt seneste vognbygge

Her nedenfor er tegningen med min egen skisse, hvor jeg ser for meg den som en godsvogn

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 november 2017 kl. 21:48
Neste trinn var å testbygge "huset" som pappmodell. Greia var å klare og konstruere den med skjeve vegger og vinkler..

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 november 2017 kl. 21:52
Er det noen som vet hvor en får tak på en type foamboard som tåler utendørsklima? Jeg ser alt oftere husbygg av engelske havejernbanere i dette material. Det ser veldig enkelt ut å forme og at bygge med, men det må være vannfast. Noen som vet?

Til toppen
_marius Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 20 oktober 2008
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér _marius Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 november 2017 kl. 22:06
Kan tetti våtromsplater på 6mm fra megaflis brukes?
Marius
Til toppen
HelgeBe Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 24 mai 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HelgeBe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 november 2017 kl. 21:38
2 eller 3 mm plater i skum PVC. Limes med superlim. Skjæres med kniv og kan sparkles, pusses og males. Brukes gjerne til modellbåter som skal være på vann. Brukes også av reklamebyråer til plakater. Mulig du kan få noen gratis rester der.

Helge B.
Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 november 2017 kl. 21:55
Takk for gode tips. Jeg skal sjekke med noen reklamebyråer her i byen.Smile
Neste trinn i mitt vognbygge var å gå over til en trekasse. På dette bilde har jeg gått videre og avviker fra den opprinnelige skissen, fordi jeg tilføyer dører og et vindu

Og jeg snekret et enkelt understell også

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 november 2017 kl. 22:36
Nå skjer et hopp i fortellingen  og det er blitt sensommer. Bygginga stoppet opp grunnet div. utrivelige, men også noen hyggelige hendelser i skala 1:1 livet. Jeg gikk også og funderte på døråpninger og hengsling av dørene som var neste trinn. Videre laget jeg et bølgeblikktak som lå løst på vogna i påvente av at jeg skulle bestemme meg for hvordan gå videre. Vognen fikk også et strøk med grunnfarve.
I bakgrunnen det ene av de to magasinene som er under bygning

Endret av St.Michael - 30 november 2017 kl. 22:39
Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 desember 2017 kl. 19:57
Innsiden er kledd med noen gamle bilder.

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2017 kl. 22:23
Hopper fremover i bygginga. Nå har dørene fått lister og beslag. Jeg har prøvd å få frem farven som er på den opprinnelige barnetegningen

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2017 kl. 22:29

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 desember 2017 kl. 18:26
Er vel ca. ferdig....Denne vogna hører til et sett med vogner jeg har bygt de seneste åren. Har dog fler prosjekter som skal fullbyrdes nå i vintermørket. Først Rc til min Ruston-traktor, også den i skala 1:13,3

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 desember 2017 kl. 18:27
Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2017 kl. 15:04
Og her er resultatet:
Hele toget oppstilt til foto i lett snøvær

Til toppen
St.Michael Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér St.Michael Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2017 kl. 08:41
Jeg opplever ofte at når jeg har funnet på noe skikkelig sprøtt innenfor "awnuts" konseptet. Finner jeg noe lignende i virkeligheten som faktisk var i bruk. Se feks.på dette bilde:

Til toppen
Håvard H Se rullemeny
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2017 kl. 20:06
Sitat: St.Michael St.Michael skrev:

Og her er resultatet:
Hele toget oppstilt til foto i lett snøvær

Fantastisk! Det muntreste gladbygget jeg har sett!
Til toppen
Henning L Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Henning L Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2017 kl. 23:56
Ja!!

Skriv en sak til MJ-bladet. Ta masse flotte bilder og passe mye tekst.
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 456
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.