MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Airbrush

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
mikki Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 19 august 2013
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér mikki Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Airbrush
    Sendt: 24 mars 2017 kl. 19:56
Noen som har erfaringer med kompressor til Airbrush som ikke spess er beregnet til dette. Lurer på å kjøpe ny kompressor som også kan brukes til spikerpistol, men er i tvil om man kan "strupe" denne ned til at den også kan brukes på Airbrush. Hadde vært fint hvis man kunne klare seg med en kompressor. Har spurt på Biltema, og de sier ikke det går men har samtidig en mistanke om at de egentlig ønsker å selge 2 kompressorer.
Til toppen
SveinF Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 15 november 2013
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinF Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 mars 2017 kl. 20:07
Jeg bruker min garasjekompressor det går bra, MEN.
Du må kunne redusere trykket, og bruke en god vannutskiller på slangen.
Jeg kjøpte en vannutskiller på Biltema som jeg monterer direkte i slangeuttaket med hurtigkobling, så har jeg en overgang på utgangen fra vanlig luftkoblinger til airbrush koblingen 

Vannutskiller og koblinger kommer lett på noen lapper

Clas Ohlson og Biltema selger små stillegående Airbrushkompressorer til ca 700-800 kroner

Endret av SveinF - 24 mars 2017 kl. 20:16
Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 mars 2017 kl. 22:11
Jeg har en bitteliten kompressor til airbrush som jeg kjøpte på Biltema. Den tar liten plass og bråker ikke. Anbefaler heller en slik enn å bruke en stor kompressor til andre formål.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
StenR Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 19 oktober 2014
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér StenR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 mars 2017 kl. 10:34
Kjører samme oppsett som SveinF, da jeg hadde en kurant 50l kompressor fra før. På en side bråker den som et helsike når den går, men i praksis kan man lakkere MYE mellom hver gang den trenger å gå. Men jeg tror du må være forberedt på veldig lav WAF om du planlegger å bruke den i samme etasje som resten av familien oppholder seg. Både på grunn av støy og på grunn av svetting (ikke sett en billigkompressor hittil som ikke svetter). Jeg sitter i fred og ro i kjelleren og har ikke skiftet til airbrushkompressor foreløpig.

StenR 
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.