Airbrush ledning |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 desember 2015 at 14:40 |
Jeg har kjøpt en Paasche airbrush fra LilleRolf´s Krambod. Den kommer med en slange som ikke passer til min enkle kompressor (Biltema) fordi slangen i den enden har større gjenger enn den slangen jeg bruker til mine andre sprøytepistoler (En enkel single action, en fra Claes Ohlsson og en fra Smallsize). I tillegg har sprøyten fra Paasche mindre gjenger enn de andre sprøytene og jeg kan derfor ikke bruke de andre slangene (svart).
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt overgang fra den store nippelen som passer til gjenger tilsvarende den svarte slangen? (Biltema hadde ikke).
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
el18
Viderekommen Joined: 08 oktober 2008 Location: Switzerland Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det første som du må finne ut er om du har M5 gjengen eller ikke fordi 1/8" og M5 ser nesten like ut. Flere type kobblinger kan du kjøpe i Norge:
http://www.airbrush.no/page6.html |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten
Kjøpte overgang hos Smallsize. Se hjemmesiden og ring butikken i Bergen så slipper du bom-tur |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk til alle gode forslag. En liten tur til Smallsize i lunchen i morgen.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ta med begge ledningene..,
Så er du sikker du får en overgang som passer😜 |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
Hobbyland (Smallsize) i Bergen, som jeg er innom titt og ofte for byggedeler og maling (men som dessverre ikke har MJ lenger) hadde ikke overgangen. Det hadde ikke Lille Rolf´s krambu heller. Men etter litt mailutveksling med airbrush.no kom det en kobling i posten i dag som passet perfekt. Snakk om god service!
Edited by Morten Jacobsen - 01 januar 2016 at 01:14 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
jhh61no
Post Options
Thanks(0)
|
Den e god !
|
|
Jarle H Hansen
|
el18
Viderekommen Joined: 08 oktober 2008 Location: Switzerland Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er bra.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |