MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 3rd-PlanIt
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

3rd-PlanIt

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2007 at 22:37

Dag Cato og Knut,

Dere som nå har prøvd 3pi:

Jeg har installert evalueringsmodusen. Er det ting som ikke fungerer der som blir "fikset" når programlisensen er kjøpt? Jeg har funnet flere ting som ikke er "som de skal", for eksempel så virker legging av veksler for kryssing over til annet spor bare ene veien...?

Hilsen Halvor

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2007 at 22:29

Øhhhhh, jeg ble lurt av knappen for skinnefarge. Da jeg brukte rett kanpp fikk jeg endret farge på lagene hos meg også. . . . .

Ellers fikk jeg ny registreringskode og fikk aktivert programmet helt fint. Så nå leker jeg meg litt fram og tilbake for å se om noe er radikalt endret på brukersiden.

 

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2007 at 22:06
Dag Cato,

Det virker her hos meg, laget skifter farge.
Men det er jo også en knapp for farge på skinnene (railcolor) som i alle fall lurte meg.

Jeg lastet ned fullversjonen også, siden jeg har fått en registreringskode, men der er det ingen lagring og bare 100 elementer, slik som den gamle demoen.

Det virker som programmet nå går raskere i 3D på den gamle PCn med Win98


hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2007 at 08:51
Det var i den nye versjonen jeg tenkte. Den har jeg allerede installert (i evaluation-modus)
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2007 at 06:32
DC,

tenker du på den gamle eller den nye funksjonen?
Jeg har ikke fått installert den nye ennå.
Men jeg har aldri hatt problem med det i den gamle.

Er en liten stund siden jeg har brukt programmet, for tiden legger jeg skinner in real dimensjon så gutta i US-rails forhåpentligvis har noe å kjøre på til uka.
Det går jo fint an å gjøre i kjelleren om vinteren, selv om naboen min sier:
"Skinnelegging om vinteren er ikke populært"
Han jobber i jernbaneverket e.l.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2007 at 00:48
Kan du sjekke en ting for meh?
Gå inn på editer lag. velg ny farge for laget og trykk ok. Velg samme lag på nytt og se om den fargen du valgte har holdt seg. Det får jeg ikke til her hjemme.

Har forøvrig sendt spørsmål om lisens. Bare sitte og vente nå . . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 23:57
Dag Cato,

Med litt bønn for sin syke mor - eh mitt syke jeg - så ser det ut til at jeg faktisk har fått fri oppgradering
Fikk veldig raskt svar.

Og har holdt meg utenfor forumet, så har ikke registrert den friske debatten.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 22:31
I 3rd-PlanIt ville jeg laget en og en modul for så å lagre dem i et eget bibliotek. Da ville de vært tilgjengelig til enhver tid.
Siden 3rd-PlanIt er et "mj-tilpasset CAD-program" er det en relativt smal sak å lage modulendestykker. Bare å tegne risset i 2D, gjøre det om til et 3D-objekt for så å vippe det opp på høykant
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 20:54

Modulstøtte ja...i en egen meny er kommandoer for å sette inn og fjerne moduler...Ferdige endestykkemaler i ulikt format.....verktøy for å lage moduloverganger?....Jeg har ikke fått prøvd alle disse funksjonene i wintrack ennå, så eksakt hvordan alt dette virker og støtter tegnearbeidet vet jeg ennå ikke

 

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 19:17
Originally posted by KnuT KnuT wrote:


Jeg har ingen erfaring med Wintrack, men har kost meg mye med 3rdPlanIt (versjon 7).Jeg vil tro det ikke skulle være vanskelig å lage en mal for endestykker - ev eget dokument som du kan legge inn i biblioteket, og så hente fram når du trenger det.Ser ut til at jeg kjøpte programmet 14 dager for tidlig til å få fri oppgradering


14 dager for tidlig? Uflaks
Jeg regner med at jeg har rett til fri oppgradering. Spennende å se. Må uansett ha nytt regnummer da det gamle har gått ut på dato.

Om Man med modulstøtte mener ferdigmodellerte endestykker kan jeg gi 3rd-PlanIt modulstøtte når som helst . Men jeg tror ikke det er så enkelt.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 17:25
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Men hva legger du i modulstøtte? Jeg ble ikke helt enig med meg selv når det gjaldt Wintrack og modulstøtte. Hva betyr det egentlig i praksis?


Jeg har ingen erfaring med Wintrack, men har kost meg mye med 3rdPlanIt (versjon 7).
Jeg vil tro det ikke skulle være vanskelig å lage en mal for endestykker - ev eget dokument som du kan legge inn i biblioteket, og så hente fram når du trenger det.

Ser ut til at jeg kjøpte programmet 14 dager for tidlig til å få fri oppgradering
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 15:07
Som noen (du?) skrev re Wintrack bedre på ferdige skinnestykker, mens 3rd-PlanIts styrke ligger på flexskinner og 3D-modellering/simulering.

Men hva legger du i modulstøtte? Jeg ble ikke helt enig med meg selv når det gjaldt Wintrack og modulstøtte. Hva betyr det egentlig i praksis?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 14:07

Noe støtte for Moduler her?

...Ellers mye bra tutorials og eksempler på sidene deres...med muligheten for å kjøre tog på sporplanen blir det jo også litt "TRAINZ" over den 

...Men den er jo minst like dyr som WinTrack da...

 

Roger Abel

 

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2007 at 10:02
Endelig, etter mange års venting, spekulasjoner og påstander som går MJF en høy gang er endelig versjon 8 av 3rd-PlanIt tilgjengelig for nedlasting.

Etter hva som er kommet ut via diverse emaillister er programmet skrevet helt om siden versjon 7. Det er altså ikke snakk om bare en oppgradering.

Den finnes her

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.